2016. augusztus 23., kedd

Mit szedtünk szombaton?

Mostanában sokat jártunk a Pilisben, ezúttal is ott voltunk.
Az első pár kilométeren nem volt túl sok gomba, de aztán beindultak. Rögtön a Holdvilág-árok végén egy jól megtermett, gyönyörű gyilkos galócával kerültünk szembe, mindenki megilletődötten állta körül, de többen megjegyezték, h. "azért szép gomba". Tényleg gyönyörű, Szerintem minden galóca gyönyörű.

Ami az ennivalókat illeti, volt sárga rókagomba először csak kis apróságok, aztán nagyobbak is, sárgábbak, sápadtabbak:

Bár eleinte csak 1-2 darab volt, végül szép mennyiség összejött.


Na ennél azért több, de az összesről nincs fotóm egyben :)

Volt vargánya is, idősebb példány rengeteg, már nem szedhető állapotban, de voltak azért fiatalok, szépek is:

Találtam egy brutális méretű pecsétviaszgombát:


És ami a legjobb... egy elágazásnál lefordulva mindenki döbbenten torpant meg. Hát ez meg mi, kérdezte valaki...
Egy jó pár négyzetméteren a földet szőnyegként borította a sötét trombitagomba...


Rengeteg volt, a lányok is nekiálltak szedni, én meg ott sopánkodtam, h. jaj-jaj, óvatosan, össze ne tapossátok a kis fiatal termőtesteket! De tényleg annyi volt, hogy szinte nem nem lehetett úgy lépni, hogy a kis tölcséreket össze ne tapossuk.

Jelenleg a trombiták száradási folyamata zajlik, h. télen is közreműködhessenek gombás ételek készítésében:

Egyszóval, ismét rengeteg gombicsekkel térhettünk haza. Volt sok galambgomba, de nem szedtem fel őket...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése