2016. augusztus 22., hétfő

Óriás bocskorosgomba - Volvariella bombycina


Zolival voltunk egy bakonyi túrán, ami ugyan 42 kilométernek volt kiírva, de a végén 48 lett :) Sebaj, ugyanannyi nevezési díjért mintegy 10%-kal többet mehettünk. Ezen kívül ANNYIT kavarogtunk ezen a túrán, mint talán még soha, pedig egyikünk se ma kezdte a műfajt, főleg nem ő, aki 20 éve, én meg ugyan nem vagyok egy sztárnavigátor, viszont nálam volt a GPS.
De amikor az itinerben olyan útleírás van, h. megyünk egy jelzetlen úton (amit már eleve alig találtunk meg, h. melyik lehet a sok közük), és "Hamarosan balra fordulunk egy másik jelzetlen útra". Ennyi. Se táv, se szalag, se semmi. Mi automatikusan az első úton fordultunk, ez viszont a GPS és a térkép szerint is tök máshova ment... a "hamarosan" a negyedik letérőt jelentette, amiből kettő rajta se volt se a térképen, se a GPS-en...
No mindegy, ettől függetlenül jó kis túra volt, nem is erről akarok most írni, (azt majd egy másik helyen), hanem arról, hogy milyen gombicseket találtam.
Az út mellett volt egy halom kivágott fatörzs, ezen nőttek, pár tapló társaságában:


De jó kis subájuk van, mondta M. Sz. később a képek láttán. Zolit lelkesen fel is szólítottam, hogy simogassa csak meg őket.

Nagyon örülök mindig, ha védett vagy ritka gombát találok, vagy ezt már mondtam? Az ilyen szőrös gombákat meg különösen szeretem, nagyon aranyosak:


Egyébiránt ugyanezen a túrán szedtem 3 db ízletes csiperkét, melyek együttes súlya 64 dekának bizonyult... szóval nagyok voltak, és a nevükhöz méltóan finomak is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése