2016. augusztus 21., vasárnap

Hát ezt el sem hiszem :)


Ezt nézzétek, mit találtam. Hát ez annyira aranyos ez a gomba, hogy az teljesen hihetetlen:


Annak ellenére, hogy még csak képen láttam ilyet, rögtön tudtam, hogy pikkelyes tinóru. (A latint nem tudtam, de kikerestem nektek: Strobilomyces strobilaceus - hát, nem sok esélyt látok arra, hogy ezt meg fogom jegyezni). 
 Hát lehet ezt bármivel is összekeverni? Egy pihepuha, szőrös gomba, teljesen lenyűgözött, megsimogattam, olyan, mint a gyapjú. Annyira tetszik, hogy azonnal be is raktam a blog fejlécébe. Jelen pillanatban ez a kedvenc gombám :)

Hát nyilván nem szedtem fel szegényt, próbáltam befotózni alá, hogy látszódjék valamennyire a termőréteg:


Védett gomba egyébként, de olyan aranyos, hogy amúgy se lett volna szívem leszedni. Bárcsak több lenne belőle, ha egy nap százat látnék, akkor se unnám meg soha...

Amúgy angolul úgy hívják ezt, hogy "old man of the woods". M. Sz. szerint "puligomba", ez tetszik, bár szerintem a standard nem engedi ezt a színváltozatot a pulinál...


Találtam még egy csomó mindent, de azok már csak holnap fognak felkerülni. Jó éjt, mindenki álmodjon sok Strobilomyces strobilaceus-ról :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése